Što učiniti kad stator na motociklu često izgara?

Otopljeni stator illustration

    Ima više razloga čestog izgaranja statora. Najčešći razlozi su:

  • premotani stator je lošije kvalitete (smanjena debljina žice, slaba impregnacija, žica bez dvostrukog laka i nije za visoku temperaturu)
  • zamjenski stator je lošije kvalitete
  • dodana su jača trošila (ima ulogu ako je regulator serijskog tipa)
  • željezna jezgra statora je toliko bila pregrijana da je došlo do električkog spajanja limova i generiranja vrtložnih struja koje griju željeznu jezgru i namotaje statora
  • stavljen je paralelni regulator umjesto originalnog serijskog tipa regulatora
  • stavljen je mosfet paralelni regulator (Npr. Shindengen FH019XX ili FH020XX) koji još malo povećava grijanje statora (generatora)


   Rješenje je staviti ispravan i kvalitetan stator te zamjeniti regulator napona s serijskim regulatorom napona. Prva mjera može biti i zamjena paralelnog regulatora sa serijskim tipom. Ako je stator duže radio s paralelenim reglerom, moguće je da će nakon nekog vremena ipak doći do otkazivanja statora i sa ugrađenim serijskim regulatorom.

   Serijski regulator reducira potrošnju struje iz statora te time sam manje zagrijava, smanjuje grijanje statora i instalacije od statora do reglera. Grijanje instalacije nije bezazleno jer može dovesti do djelomičnog ili potpunog prekidu struje iz generatora što će rezultirati (neprimjetnim) pražnjenjem akumulatora, oštećenjem akumulatora i nemogućnosti paljenja motocikla.

   Više o prednosti serijskih reglera imate u članku: "Prednosti serijskog tipa regulatora napona na motociklu". U ponudi imamo kvalitetne serijske monofazne i trofazne reglere te serijsko-paralelne regulatore (npr. 14V-3FHVSP-30A-AX-KS-LI) za visokoturažne motocikle koji su se u višegodišnjoj praksi dokazali kao odličan izbor. Na serijske reglere dajemo garanciju od 3 do 5 godina. Više o kvaliteti regulatora ima u članku: "Vrhunska kvaliteta reglera".

   Mnogi motociklisti mjenjaju stator i stavljaju serijski tip reglera i prije nego što se dogodi kvar jer neki tipovi motocikala u originalnom rješenju punjenja akumulatora neizbježno završe s izgaranjem statora. Kada izgori stator tada se osim troškova za novi stator javljaju i troškovi prevoza motocikla do radionice. Pa je onda bolje izbjeći iznenađenje i umjesto plaćanja troškova prijevoza pokvarenog motocikla taj novac iskoristiti za nabavu kvalitetnijeg i boljeg serijskog tipa regulatora napona.