Ako još uvijek nemate povjerenja u domaći Hrvatski proizvod od vrhunskih poluvodičkih dijelova (ST, Philips, itd.) evo glavnih razloga zbog kojeg zakazuju tvornički regleri:
- mala površina rebara omogućava dobro hlađenje tek kod većeg protoka zraka stoga ti regleri trpe velika zagrijavanja kad motocikl stoji ili se sporo kreće dok mašina ima veliki broj okretaja i kad je vanjska temperatura visoka
- svi trofazni regleri za visokoturažne mašine imaju paralelni tip regulacije koji stalno preuzima svu struju iz generatora, pri čemu generator daje više struje što je veći broj okretaja mašine
- loš spoj reglera na akumulator ili loš akumulator može izazvati povećanje napona na izvodima prema akumulatoru koji lako može oštetiti elektroniku reglera
- kod nekih kineskih proizvođača zamjenski regleri nemaju dovoljnog strujnog kapaciteta zbog ugradnje slabijih dijelova
- generalno visoka radna temperatura reglera ukazuje na veliku vjerojatnost kratkog životnog vijeka
Evo razloga zbog kojeg čak i dobar tvornički regler može držati vaš akumulator na naponu manjem od 13.6V:
- Kada se radi o paralelnom regleru, on mora isključiti punjenje kratkim spajanjem ulaznih žica kada napon postigne 14,8V. Međutim, struja punjenja akumulatora stvara pad napona na žicama, osiguraču i klemama na putu do akumulatora te regler osjeća viši napon (u kratkim špicama) i prekida punjenje. Stvar se pogoršava sa uključenjem svjetala. Potrebna je veća struja, a ona stvara još veći pad napona na žicama. Akumulator umjesto da se puni, on se još više prazni. Stalno držanje olovnog akumulatora na naponu manjem od 13,7 ne omogućava njegovo potpuno punjenje i smanjuje mu životni vijek zbog dubljeg pražnjenja (elektropokretačem i svjetlima). Naš serijski regler drži srednji napon na stezaljkama na zadanom uz malu ovisnost o dužini žica. Naravno, veći pad napona na žicama smanjuje iskoristivost generatora te punjenje akumulatora može biti potpuno na sve višim okretajima mašine.
- Naši regleri su zbog toga veći i konstrukcije koja stvara zagrijavanje proporcionalno sa potrošnjom, a ne maksimalnom snagom generatora. Diode i tiristori su od uglednih svjetskih proizvođača i bitno su većeg kapaciteta od potrebnog. Diode reglera su 6, a tiristori 2,5 puta većeg strujnog kapaciteta od nominalno potrebnog. Regulaciona elektronika nema komponenti koje ubrzano stare na povišenoj temperaturi (npr. elektrolitski kondenzatori) i otporna je na mogući povišeni napon na akumulatorskim stezaljkama. O kvaliteti reglera govori i podatak da je ukupni postotak kvara na reglerima oko 1% i smanjuje se zbog povećanja kvalitete izrade (2080 reglera do 29.01.2024.). U posljednje 4 godine na 620 regulatora nije bilo otkazivanja regulatora. Kvaliteta i pouzdanost je na 1. mjestu.
Zašto ljudi ugrađuju naš regulator punjenja?
- Jer naši serijski regleri zahvaljujući većem hladnjaku i serijskom načinu regulacije punjenja akumulatora imaju manje zagrijavanje. Osim toga smanjuju grijanje statora, spojnih žica statora i konektora statora te time bitno smanjuju vjerojatnost otkazivanja sistema punjenja akumulatora. Tako je naš regler bolji izbor nego originalni regler.
- Jer nam nije isključivi cilj prodati regler, već rješiti problem s punjenjem akumulatora. Prije dogovora o prodaji reglera, s kupcem razgovaramo o problemu koji ima te da li je poduzeo sve korake da potvrdi grešku na regleru da ne bi nepotrebno naručivao novi regler. Naravno naši serijski regulatori imaju prednosti u odnosu na originalne paralelne regulatore to o tome informiramo kupca. Na kupcu je da procijeni što želi.
- Jer besplatno telefonski pomažemo ljudima prilikom montaže da ispravno naprave montažu te da obave potrebne provjere mjerenjem napona da bi bili sigurni da će punjenje akumulatora biti dobro. Naime, mnogi električari za motocikle ne znaju koji napon se mora postići na akumulatoru da bi on bio pun (preporučeno za olovne akumulatore je 14.0-14.4V kod 25°C). Prenizak napon punjenja akumulatora obično završi uništenjem akumulatora. Promjena reglera neće uvijek rješiti prenizak napon punjenja. Regler je samo jedan od nekoliko mogućih uzroka istog problema.
- Jer nam se ljudi javljaju s najtežim problemima i sve ih uspješno rješavamo (99,5%) tj. pronađemo uzrok. Ako postojim mogućnost da se navrati s motociklom, uraditi ćemo i defektaciju kvara te točno utvrditi što je uzrok problema. Naravno, prije dolaska se treba najaviti.
- Jer odlično poznajemo rad reglera i greške koje se mogu pojaviti.
- Jer su naši serijski regleri opremljeni LED indikatorom koji ubrzava detekciju problema s punjenjem akumulatora. Tako da se uz telefonsku asistenciju i nešto malo mjerenja lako i brzo može utvrditi uzrok problema. A pronalaženje uzroka problema je prvi i najvažniji korak prema rješenju problema s punjenjem akumulatora.
Što je potrebno napraviti da bi ugradili naš regler?
- Provjerite ispravnost generatora i instalacije (ili sa uputom electrical_fault_finding_p...pdf)
- Kontaktirajte nas radi utvrđivanja cijenom i izvedbom optimalnog rješenja (pošaljite nam shemu instalacije motora)
- Kupite regler (plaćanje je moguće i pouzećem)
- Probno ga spojite bez mehaničkog pričvršćenja da bi provjerili rad
- Nađite mjesto za montažu (na propuhu gdje ne prska voda)
- Probušite rupe kroz rebra hladnjaka i učvrstite ga (Tlocrti za A,B i AX kućišta.pdf M1:1)
- Skratite izvode i spojite ih direktno ili preko postojećeg konektora.
- Osigurajte vodonepropusnost spoja žica!
- Provjerite da je napon akumulatora na srednjem broju okretaja u području 13,9 do 14.4V.
LED indikacija punjenja
Uz doplatu od 5,05€ (38,05kn) možete uz svaki regler dobiti i LED indikator punjenja (-LD) na 1,5m kablu (LED dioda svijetli kad se zahtijeva dopunjavanje akumulatora). U osnovnoj cijeni dobivate kontrolnu LED diodu (-LI) zalivenu na samom regleru. Koja je posebnost ovog LED indikatora? Taj LED indikator se pali kada je napon na akumulatoru padne ispod reguliranog (14V). Kada se napon na akumulatoru ne uspije dignuti na zadani, tada LED indikacija trajno svijetli i ukazuje na mogući problem zbog veće potrošnje od punjenja. LED indikator se ugasi kada prosječan napon na izlaznim stezaljkama reglera dostigne 14,3V. LED indikator je isključivo difuzne crvene boje. LED indikator normalno ne svijetli kada mašina ne radi. Ako bi se to dogodilo, tada je to možda znak da je došlo do proboja generatorskog namotaja prema kućištu ili nekog drugog spoja žica generatora prema masi.
Od 13.4.2019. može se uz dodatnu nadoplatu (2,55€/19,2kn) naručiti za serijske reglere ugrađeni LED indikator koji trepće kada regler postigne napon. Prednost trepćućeg indikatora je da daje sigurnu informaciju da regler održava napon te što po ritmu treptaja možemo ocijeniti rad reglera. Trepćuća LED zasvijetli svaki puta kada regler podiže napon akumulatora na zadani.
Na donjem dijagramu se vidi rad monofaznog serijskog reglera u vremenu. Nakon postizanja napona impulsi (poluvali) struje punjenja se prorjeđuju pokrivajući samo tekuću potrošnju. Izlazna i ulazna struja serijskog reglera su iste. Dijagram je dobiven na simulatoru, a realni dijagram se razlikuje u promjeni frekvencije i amplitude izlazne struje (ovisno o radu motora) te u vremenu postizanja podešenog napona.